I can't do this

 

Har precis varit med Maja och tittat på I can do this. Det är en uppsättning som cirkusutbildningen vid Danshögskolan gör som är baserad och influerad av filmen Fight club. Jag är fortfarande helt tagen, sjuuuktbra var det! Det är så sjukt för cirkuskonster är liksom inge jag direkt är van vid att se. Att se någon som är grym på att dansa eller sjunger otroligt är inte lika imponerande som att se någon svinga sig i ett rep fööör många meter upp eller att se folk använda en gungbräda som studsmatta eller att tro att folks kroppar inte har några ben över huvudtaget i hela kroppen, bara gelé och maaaassa muskler!!

 

Nej, det var riktigt häftigt, skulle gärna se den igen! Jag hade nog inte riktigt fattat hur duktiga dom skulle vara. Jag tänkte bara "ja men vad mysigt med ett litet skolarbete som ska visas som en kabaré med cirkuskonster (typ jonglera med max 4 äpplen och ta en tugga i mellan åt)"  Men nej då, här hamnade man på Sveriges enda cirkusutbildning på högskolenivå. Där de bara tar in 16 studenter vartannat år via antagningsprov!!!! Du hör ju själv, inte ens nån idé att försöka börja träna! 

 

Jag försökte ta lite kort, men det gick inte så bra. Vågade inte ta med blixt och det var svårt att ta utan när de inte ville stå still på scenen :D Men här är några iaf.

 

Petter var gryyym, det var jättekul att se! 

Petter och Jorga kör lite parakrobatik

Nämen inte visste jag att man kunde använda en gungbräda som trampolin(!!!) ska jag nog INTE prova faktiskt! :P

 

        

 

Sådärja!

 

Tack för en gryyyyym show, känn er nöjda! :D Kul att se dig egen också Petter, hör av dig när ni/du hittar på fler konster :)

 

Imorgon ska jag på expoutbildning med ett nytt "team" och lära mig lite mer om hur man bygger om en butik från början och hur man jobbar i ett team och lite sånt mys.. :)

 

                                                                                               /Js


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0