Yatima

Är ledig idag :) Jag försöker att fixa och planera Tanzania trippen lite på mina lediga dagar nu annars blir det aldrig av och det är sååå mycket att fixa, läsa och lära sig inför resan. Nu sitter jag och letar efte en bra karta där jag kan se den lilla by intill Iringa där projektet är. Men jag hittade nått mycket roligare. Nämligen Yatima Heart to Hearts hemsida, (det är organisationen på plats, Yatima = föräldralös på swahili). Där kunde man läsa massa mer om projektet och även läsa Ewouts dagbok. Det är han och hans fru som kommer att vara våra koordinatorer på plats. Här är ett utdrag från Ewouts senaste dagboksinlägg:

"Men mest med en anhopning tidigt på morgonen. När vi trötta och yrvakna trillar ut i morgondagningen sitter det för det mesta redan någon och väntar på att få framföra ett bekymmer: Inga pengar, ingen mat, behöver komma till doktor, har inget arbete, har blivit misshandlad. Ja, orsakerna är många att vilja söka hjälp hos oss." Ur Ewouts dagbok

"Området är hårt drabbat av HIV/AIDS och nästan halva befolkningen i många byar har dött under relativt kort tid. Därför finns där många barn som har förlorat en eller båda föräldrarna."

Hmmm... känns som att man kommer kunna hjälpa nån iaf.



Nu känns det ju jävligt kul att säga att jag ska färga håret idag... haha.. känns ju såå viktigt nu! Men men.. det ska jag iaf göra, ska bara vänta på att Maja ska sluta jobba. Så ska vi leka frisör på varanndra sen :D

                                                                                                    /Js

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0