Habari?!

Som sagt, har i Afrika blir INGENTING som man tankt sig.. men det behover inte alltid vara negativt. Min plan jag gjorde upp for min sista vecka blev inte alls som jag tankt det, men det andrades faktiskt till det battre och mina senaste dagar har har nastan varit de bast hittills. Kanske ar det for att jag vet att jag har sa kort tid kvar nu sa jag hittar pa saker hela tiden och vill vara med ALLT :)

Idag har jag coh Cecilia gatt till Uloule, saaa vacker vag att ga. Det var sol idag sa vi kunde inte lata bli att stanna och njuta av den lite pa en stor sten. :) Sen gick vi tillbaka till Moyo kwa Moyo och lyssnade till den lilla show en norsk larare som bor i Kibbidulha hade med sina skolbarn. Runt 13:30 kom Uni och hamtade oss i sin taxi som skulle ta mig, Cecilia och Salome till Mafinga for att hamta de fyra nya volontarerna som skulle komma idag. Men pa vagen in ringer en av tjejerna till Salome och sager att de har missat bussen. Salome fick prata med nagon afrikan pa deras hotell och det visade sig att det var hotellpersonalen som hallit kvar dom sa att dom skulle sova en till natt pa hotellet. Allt for att tjana pengar har... tyvarr... Men som tur var fanns det en buss som gick lite senare sa nu ska jag och Cecilia vanta pa dom har i Matanana tills klockan 20:30. Men det gor ingenting. Med gatt sallskap, internet och middag ute sa ska man inte klaga.

Men imorgon ska jag bara spendera heeeela dan med barnen pa Moyo kwa Moyo. Kommer bli saa sorgligt att saga hej da till alla barnen. Hoppas alla ar dar imorgon.. ar sa ledsen for att tvillingarna Kulua och Dotto ar borta.. Dom bor hos sin alkoholiserade mormor, hon brukade aka ifran tvillingarna for att vara borta i flera dagar och de fick bara klara sig sjalva (dom ar runt 5 ars aldern). Men regeringen i byn har sagt till mormorn att hon maste ta med sig barnen om hon ska aka nanstans och nu ar mormorn och tvillingarna bara borta. De har varit det i snart en vecka.. vet inte om det var sa mycket battre att hon tog med dom... usch!

Igar gjorde vi armband med barnen. Ima gjorde ett parlarmband till mig sa nu ar hela min resa gjord, typ. Han satt i mitt kna och gjorde det och pussade pa mig hela tiden och sa "puss puss puss" saaa soot! Imorgon, min sista kvall ska vi sova ute, kaallt men mysigt. Schit, jag och Anni skulle ju trana pa James Morrison laten idag... nu hinner vi inte det. Hoppas vi hinner lara oss den tills imorgon sa vi kan spela den for Cecilia innan jag aker. Hade varit sa kul att fa gora det som avsked. Jag tanker verkligen pa henne och Tomas nar jag hor den. varldens lyckligaste par!! AAAH aporpa varldens lyckligaste par, det har ar helt sjukt eftersom vi pratat sa mycket om det. Men Pernilla, en volontar som akte med sin pojkvan till Zanzibar forra helgen, har fatt en ring!!! ANDREAS FRIADE PA ZANZIBAR!!!!!! Det ar sa kul sa jag vet inte var jag ska ta vagen!!!!! Cecilia klackte ur sig nyheten nar vi sitter i Secondary School pa en kemilektion, smart, jag fick verkligen kampa for att halla tararna tillbaka! Jag ar saaa glad for deras skull. (jag dromde om hur hennes ring sag ut inatt, haha)

Oj vad jag pladdrar pa och jag har inte ens berattat liiiite... suck... hur ska jag kunna beskriva allt jag ar med om?!

                                                                                       /Js

Ps. det kanns onodigt att upprepa hur mycket jag saknar er dar hemma och hur mycket jag insett att folk betyder for mig, sa jag skriver inte det... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0