Mafinga

SEEEEEEGT!!
Antligen har jag kommit in pa internet, segt som attan har. Jag tror inte att det var meningen att vi skulle ta oss till Mafina idag. Haha! Dalla Dallan (bussen) var 45 minuter forsenad s\for den hade kraschat nagonstans. Men den kom tillslut och vi tryckte in oss 25 personer i minibussen som har rum for max 17 personer. Vi aker en liten bit och sen smaller det till och nagonting lossnar fran bussen. Alla far ga av och vanta pa en annan dalla dalla. lycka till att fa plats dar allihopa, den som redan var full. Men de flesta lyckades pressa in sig, det ar bara att oppna fonsterna och sticka ut lite kroppsdelar och en kan ju faktiskt sitta pa taket om det krisar. Men vi Mzungos ringde en taxi. Kul resa! Haha! Speciellt nar jag har feber och ar forkyld.. Kanns sa sjuukt fanigt att bli forkyld har. Visst alla barnen ar konstant snoriga eftersom det ar sa kallt. Men an\tt stanna hemm afor att man har ont i halsen ocg har feber kannas saaa tontigt nar barnen springer runt  och snorar och har mask i hela huvet.

Nu borjar jag verkligen langta hem. det har med spartanskt boende har sin charm ett tag, men jag borjar trotta pa att det tex tar typ 3 timmar att duscha. Eftersom forst maste man hamta vatten i brunnen i byn, sen maste man forsoka fa igang en eld for att varma vatten. OM man lyckas med det tar det ett tag innan vattnet blir varm och man kan fylla sin hink och halla over sig. Men jag kan klaga hur mycket som helst nu, jag vet anda att jag kommer sakna det mesta sa sjukt mycket nar jag kommer hem! Det ar sa mycket som ar helt underbart, men det ar latt att se det negativa nar man langtar hem. Men trots hemlangtan fasar jag verkligen for min sista kvall runt brasan. Manga sanger och blota kinder...

Det storsta som hamt sen sist ar att Amanda, Ameeenda och Emilia har akt hem.. det var trakigt och jag ar inte ett dugg forvanad att det var jag som grinade mest. Hahaa! Sen sa har vi haft pick nick med Tomaini, Justin, Witness, Filippo, Vito, Zawadi, Akeeza, Pernilla, Frida och Anni pa en av vaaarldens vackraste platser. Vi klattrade upp pa ett berg och sag pa utsikten over alla grona dalar. Jag satte mig pa en klippa langst upp och skrev i min dagbok (har skrivit over 90sidor nu) och hade ett till helt fantastiskt moment!

Sen sa har jag tro det eller ej gatt med i en kor tillsammans med Anni!!!!! Rep varje dag den har veckan for uppvisning pa sondag! hahaha! men jag tror inte vi gar varje dag.. haha! Anni kan ju Swahili sa for henne gar det ju bra, men for mig galler det mest att sjunga pa ett hittepasprak i ratt ton. Men det ar kul. Och jag Fanny jags ka forsoka filma oss nangang.


Det jag saknar mest fran Sverige:
MATEN! Kottfarssas och spagetti, Bellmans, Pannini. Bort med all Ugali!
Nagot mjukt att sitta pa, inga trapallar utan ryggstod, en mjuk soffa under en filt. (fiiiiiiilt, oppnaaa, fiiiilt! HAHA)
En iskall P2 tack!
JOBBET!! Undrar vad ni gor hela tiden, borjar fa angest for nar jags ak komma tillbaka, har det inte markts att jag varit borta? Jag kommer inte ha koll pa nanting!! Gaaaaah!!
Alla kompisar!!!!!! Filmkvall med massa mys och en helkvall nar jag kommer hem tack!
Svensk sommar! Grilla i parker, trubadurspel, uteserveringar!
ARVIKA! Yes Maja!!!!!
Roomie! Jag har inte trottnat att bo med dig, saknar dig suuupermycket du ar for langt borta! Saknar alla vara diskussioner mot varanndra fast vi haller med varann och alla internuttryck som far en att kikna av skratt! Och tack for basta presenten, du anar inte hur behovlig den var nar jag hade varsta hemlangtan och en sjuk mage. <3


Nu vet jag inte om jag kna fa internet nage mer, i sanna fall kanske nar jag kommer till Dar es Salaam innan jag ska aka hem. Vi far se...

Ta hand om er dar hemma och gor inget for kul nu som jag missar!

KRAMS!!

                                                                                                          Js

PS TAAAAAACK for alla kommentarer, mail och sms, det ar ni som gor MIG tarogd! BASTA!

Kommentarer
Postat av: roomie!

hahaha, fiiilt, öppna, fiiilt, öppna!! saknar din labila kroppsvärme! (ugh!) haha!



har inte heller tröttnat på dig, vi e för roliga med alla diskussoner som vi inte ens behöver ha osv..



krya på dig, vi ses ju snart för du e ju nästan på hemgång nu..=)



ta vara på tiden som e kvar o ta hand om dig!!

pussar

2009-05-06 @ 18:56:05
URL: http://iamjen.blogg.se/
Postat av: Faster

Hej gumman!!

Kul att läsa allt du får vara med om. Tänk va bekvämt vi har det här hemma. Kramar i mängder från hela familjen Öhman

2009-05-06 @ 20:27:27
Postat av: Fanny

SYSTER! Jag vill se en lång film med mycket solosång från dig!! haha! bli frisk nu! Vi ses snart!! kram kram kram kram kram och puss

2009-05-07 @ 20:10:42
Postat av: mamma

Dotter! Världens stoltaste mamma längtar efter att få krama sin tjej. Snart ses vi igen och då ska vi alltid ha med oss det du nu upplevt. Du är bäst! //din mamma.

2009-05-09 @ 10:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0