Sista veckan


Sitter an en gang i Mafinga, nu tillsammans med Cecila. Folk borjar lamna oss har nu.. nu av vi bara fyra volontarer kvar. I lordags akte Pernilla och nu har vi precis vinkat av Frida vid bussen. Saa sorgligt att alla bara aker. Och nasta gang ar det min tur. Usch, sista kvallen ar ingenting man langtar efter nu.. sjukt sorgligt med manga vata kinder. Schit jag kommer inte klara av att sjunga Cecilia Lind en sista gang utan att borja bola.. Trots att jag har langtat hem manga ganger sa vet jag att jag kommer sakna allt det har nar jag kommer hem.

Nu hoppas jag verkligen att jag kan fa vara frisk hela sista veckan. For nu har jag antligen blivit feberfri och magen kanns bra (peppar peppar, haha). Jag tycker jag har varit nog sjuk nu (har resulterat i 4st utlasta bocker pa 3 veckor!!!!!!!). For att fa ut sa mycket som mojligt av min sista vecka har jag forsokt planera lite vad jag ska gora aven om saker och ting ALDRIG blivit som planerat eller som man tankt sig (sjukt jobbigt for en kontrollfreak som jag). Men iaf. Idag ar jag i Mafinga, tar dalla dallan hem runt 12 (aker nar den ar full). Imorgon ska jag bara vara pa Moyo kwa Moyo, kanske kor pa eftermiddagen. (jag har missat sa mycket nu nar jag varit sjuk...) Pa onsdag tankte jag ga till Ulolue. Sen tankte jag hora med Salome om hon skulle kunna ga med mig till Wittiis by pa torsdag, hade varit sa kul att se och alla sager att vagen dit ar helt fantastisk med varsta utsikten over bergen. Och sen vill jag ha fredagen, min sista dag pa Moyo kwa Moyo med alla barnen. Pa fredagkvall ska Anni, Cecilia, jag och de afrikanska ungdomarna antagligen sova utomhus under den heeelt heeelt heeeeeeeelt fantastiska stjarnhimmel som lyser over Matanana.

Usch, jag vill verkligen inte tanka pa nar jag ska hora Akisas JAAAAAAMBOOOO en sista gang, eller nar jag ska gora klapp-klapp-box-tumme-lillfinger med alla barnen en sista gang.. Undrar om dom forstar att man aker, bryr dom sig? Dom ar val bara sa vana att folk kommer och gar.

Det ska komma tre kanske fyra nya volontarer hit!! vad vi vet nu sa ska dom komma till Dar pa onsdag, sa kasnke kanske att dom hinner komma pa fredag kvall, min sista kvall. Hoppas det, hade varit roligt att se dom innan jag aker.

Nu hoppas jag pa lite varme och sol sista veckan sa man kan fa lite farg. :) Kul att ha varit borta i Afrika i 5 veckor och ni dar hemma i Sverige ar brunare an mig... haha. Jag ar iaf tuuuusenmiljaarder upplevelser rikare.

Massor med kramar till alla er dar hemma, vi ses snart!

                                                                                                              /Js

ps. maste bara beratta om nagot sjukt som hande!!! Vi hade ett litet inbrott i vart matforrad en natt. (skiitlaskigt) Da gar Justin (17ar) in och slipar upp en stor javla kniv och tanker sova ute for att vakta, SJALV, ifall dom kommer tillbaka!!! det ar sa mycket konstigt som hander som amn bara liksom accepterar pa nage vis....

En till "rolig" sak som hant ar att jag for tillfallet har flyttat in i Lottas rum pga att rattorna typ har nyarsfest pa mitt innertak. INTE sa mysigt att hora dom pipa och rulla runt alldelles ovanfor en. Speciellt inte nar mitt tak har varldens storsta fukt och mogelskada och inte kanns sa stabilt heller. Sa i forrgar kunde jag inte sova for jag var sa sjuuukt radd, sa jag tog min madrass och slapade in den till Lotta. :) Och inatt trangde Frida in  sig ocksa, hahahha!!!! Agnes (en afrikans tjej som bor pa var gard) kom in till oss och skrattade och tyckte vi var helknappa.

Kommentarer
Postat av: roomie!

heej!



måste kännas galet jobbigt, alla känslor på en gång... men du ska få den största kramen när du kommer hem o jag vill höra allt allt allt! o jag vill se alla alla alla bilder, o bara hänga o ha det mys..



det där me o va brun behöver du inte va orolig för, du bor ju med världens mest ljushyade människa! haha! puss

2009-05-13 @ 10:45:52
URL: http://iamjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0