Snurr


Hmm.. forsta dan på jobbet idag, helt slut efter typ två timmar. Huvet värkte av allt tänkande. Är inte så van att behöva tänka så mycket ju.. Det är så konstigt att vara hemma. Jag trodde inte att jag skulle ändras nånting, det kändes inte så när jag var där borta. Men jag känner hur allt börjar komma nu när jag väl är hemma... Ibland känner jag att jag nästan mår sämre nu än vad jag gjorde innan jag åkte.. men samtidigt är jag jätteglad att jag åkte och mår bättre på ett annat sätt. Går inte riktigt att förklara.... Men när allt känns konstigt och sådära dyker gamla tankar upp i huvet som är svåra att styra över.. Orkar inte tänka på jobbiga saker som händer här hemma, tycker det är nog ändå.

Jag har också märkt att man är så mycket mer ensam här hemma. I Matanana hade man alltid barnen och de andra volontärerna som man var så nära hela tiden. En helt annan stämnin och sammanhålning som är svår att uppnå här.

Men det jag tycker är jobbigast är det här att folk inte ser en som den personen man är på en gång utan alla ser skalet. I afrika blevdet så att man hoppade verkligen över människors skal (kläder, hygien, utseende), man brydde sig bara om vad personen hade och säga och hur den var som person. Men här måste man tänka på vad man klär på sig, sminka sig, platta håret osv. Det är det jag tycker är jobigast just nu. Jag har inte plattat håert sen jag kom hem, men jag vet att jag kommer göra det och jag kommer bara börja bry mig mer och mer igen. Det stööör mig så sjuuukt!!! varför ska man håll på så när man klarat sig såå bra utan det under en så lång tid??!!! Helt onödigt egentligen...

Nej.... det är verkligen kul att vara hemma och träffa alla igen, men jag känner att jag vill iväg igen. Hade helst satt mig på ett plan imorgon tillbaka till Dar. Men man kanske ska spara ihop och ta tillbaka drömmen om inte längre blev min och åka och surfa med Danko i Australien. Hade varit sjuukt nice! :)



Veckan... :)

Imorgon: Jobb, Åsa, Nudiefest
Torsdag: Tim fyller år, sova hos pappa
Helgen: Jobb, Falun, Nora och Fanny fyller år så det blir kalas hela helgen! :)
Konstigt att åka till Falun igen... har inte varit där sen i Januari...


Kan inte världen bara stanna upp ett tag så jag hinner bearbeta saker och ting utan att behöva tänka på massa annat??!!

                                                                                                    /Js

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0