Be Your Beautiful Self Forever

Har ju som ni kanske märkt bytt ut bilden på min header här på bloggen. Jag tänkte att det kanske ger en lite bättre förklaring varför min blogg har det långa namn den har. (sorry) Ni som känner mig vet ju redan varför, men för er andra så har jag en tatuering på vänster handled med just den texten som är på bilden. Det är en konstnär som jag lärde känna för måånga år sedan när hon jobbade på Meshans café som har skrivit texten. Hon heter Lisa Rinnevuo och målar heelt fantastiska tavlor. Om jag bara hade haft råd hade jag tapetserat hela lägenheten med hennes tavlor.

 

Här är några av Lisa Rinnevuos verk:

 

Här skulle jag säga är en typisk Lisa-tavla. Med en spraymålad tjej och en ram av text med massa fina små budskap. På den här står det bl a "life is for the one who dares" "fuck the mainstream" "become your dream" m.m.

Det här är en av mina absoluta favoriter! Jag älskar hennes små fina meningar och den här är ju fylld av dom. När jag träffade henne för att få texten till tatueringen fick jag ett miniformat av den här tavlan och hon berättade historien bakom tavlan. Så det gör väl också att jag fastnat väldigt mycket för den.

Och så här ser hon ut (eller iaf för 2 år sen) Världens sötaste lilla konstnär :)


Är så imponerad av Lisas tavlor och undrar hur det går för henne nu. När jag träffade henne för 2 år sen (schit vad tiden går fort) så var hon med barn. Jag har inte ens träffat det lilla livet. Och inte har jag visat min färdiga tatuering för Lisa heller... vad är det för tacksamhet??!! Dåligt av mig...

 

Men jag älskar iaf min tatuering fortfarande, det finns så mycket historia och så stor betydelse bakom den. Den har stärkt mig många gånger då motvinden varit stark. Texten "be your beautiful self forever" valde jag för att jag aldrig mer vill glömma att jag duger precis för den jag är. Jag vet, jätteklyschigt men det har hjälpt mig och ibland är det faktiskt inte jättelätt att komma ihåg :P Jag ångrar mig inte och är många gånger sugen på att tatuera mig igen. Men eftersom min tatuering jag har nu är så speciell för mig så drar jag mig lite för att göra en till..

 

Såhär såg det ut då jag tatuerade mig för 2 år sen.

 

 

Jag tatuerade mig på Par i Hjärter i Borlänge.

 

Jag tycker det är sjukt snyggt med tatueringar, beror iofs väääldigt mycket på, men jag tycker att om du funderar på att göra en. Tatuera dig då inte förrän fleeeera månader efter att du tror att du är säker på att du vill göra den. Om du då efter flera månader fortfarande vill göra samma motiv på samma plats, då kan du gå till en tatuerare (inte vem som helst, gå på rekomendationer och se till att det är en seriös tatuerare) som får titta på din idé och göra en utvärdering på hur bra det skulle funka. :) Du märker dig trots allt för livet och tro mig, du vill inte ångra dig!!

/Js


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0