IamBecauseWeAre

Har precis tittat på Madonna i Malawi där hon spelade in I am because we are, en film där man får följa befolkningen i Malawi. Det var ett otrlogigt starkt program! Det är så fantastiskt att titta på inslag från Afrikas byar  efter man själv har levt i en. För jag har alltid trott att det har varit överdrivet och tillgjort för tv, men det speglar verkligen verkligheten. Det ser verkligen ut så!! Och då är det ändå mildare än verkligheten, för du kan inte känna den frätande lukten genom tvn. Stanken av fattigdom..

 

Nu har jag bestämt mig! På något sätt ska jag bara tillbaka till Afrika, snart! Jag får nog lite tillbaka från det jag fått fel från lönen snart, då ska jag lägga undan allt det och spara tusan! Jag ska bara tillbaka! Vet inte med vem, men om ingen vill följa med åker jag själv, gick ju bra förra gången. 

Nu ska jag sova. Ska jobba imorgon också. Har tagit lite extrapass så jag är bara ledig söndag den här veckan. :)

 

/Js


Kommentarer
Postat av: kristina

jag vill följa med till afrika, och hjälpa barn och göra nått vettigt för en gångs skull....

2009-10-18 @ 01:41:57
URL: http://kilu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0