Jobb i Norge

Förlåt igen för sjukt dålig uppdatering. Men jag hinner inte plus att jag har varit i Norge i tre dagar. :) Jag blev ju så nervös innan jg skulle åka helt plötsligt. Men det gick jättbra och det var jättekul!! Fattade som väntat inte ens hälften av vad dom sa, men antingen log jag bara och nickade eller så fick de säga det på svenska eller engelska. Hahah! Dom borde ha hatat mig tillslut eftersom jag sa VA?!! efter varje mening! hahha! yeye..

 

Tänkte dra min vistelse lite kort bara..

 

Tisdag:

Alarmet står på kl 05:00 (!!!) Hinner i tid och är på centralen kl 06:00 där jag möter upp Linda och Mackan och tar en Taxi till Arlanda. Flyger till Oslo där jag och Linda håller på att missa flyget till Kristiansand. Haha!

 

Från Kristiansands flygplats tar vi en taxi direkt till JC-butiken i Sörlandscentret för att hålla uppstartsmöte och sätta igång. Nu är klockan runt 11. Vi jobbar intensivt enda till klockan 21:00!!! Gissa om jag var dööd då!

 

 

 

Liiite brottarlinnen att vika då...

Kände att jag mer än halva min tid bara försökte få nån form av struktur i allt kaos

Fattar inte hur folk inte kan förstå att den här butiken inte är öppet. Så ska dom promt trycka sig igenom stegar och kartonger och börja rycka i hästarna.... VA?!

 

 

Sen blev det en tröttflammsig middag ala Norgepriser och däckning i sängen...

 

Onsdag:

Uppe med tuppen och på plats strax efter 8:00. Jobba jobba jobba! Halvtimmes lunch för att hinna så mycket som möjligt innan mina svenska kollegor åker... :( Butiken står helt klar för öppning då jag lämnar som siste man klockan 19:00. Fiii fan vad bra jobbat av oss!! En helt nyöppnad tipptopp, tidigare ostrukturerad butik på två dagar. Nämen man stämplar väl in ;P

 

 

Eftersom jag var ensam kvar fick jag äta middag själv inne i Kristianstad. Är såå stolt att jag lyckades ringa en taxi och även boka en till morgonen därpå helt själv, fast dom pratade norska med mig :D haha!

 

I Kristiansand har McDonalds ett eget slott

 

 

Så ja, det var en rolig och lärorik upplevelse. Fick massa inspiration att fortsätta jobba hårt. För det är ju genom hårt arbete man får åka iväg på sånna här resor. :) Måste också säga att norska expoteamet var jätteduktiga. Tänk om man kunde lägga på lite engagemang och entusiasm på det också, skulle bli grymt! Skulle nog inte skada att ge det till de flesta norrmännen faktiskt!! haha!

 

 

/Js

 

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Du e duktig du! :) Puss

2010-04-10 @ 16:48:44
Postat av: Linda Forsman

Hihi! Verkligen intressant läsning. :)

Vi var grymma och tänk vad bra att du stannade och styrde upp det sista. Jippiii!

Fick dina bilder från butiken av Mackan på kontoret idag.

Bra fotat!

Anita la upp bilder på Portalen.

Fler byggen nu tack!

Vi hörs...

Kram

2010-04-12 @ 22:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0