Be Your Beautiful Self Forever

Satt här hemma och tittade på tv bakis och jävlig och kände mig helt plötsligt lite värdelös och ensam. Antar att jag har blivit så van vid att alltid ha någon runtikring mig. Har ju trots allt aldrig bott själv. Men så blev jag så trött på mig själv. Det är ju jag som valt att flytta och det är jag som har satt mig i den här situationen, för att jag vill vara själv.

 

Så jag bestämde mig för att inom kort känna mig frisk, fräsch och stark i att vara bara med mig själv. Så jag stängde av tvn, gick upp ur sängen, drog upp volymen på min favvolista på spotify och började städa upp från gårdagen. Det slutade med att jag städade hela lägenheten, dammsög och torkade. Det kändes lite bättre efteråt, men jag var fortfarande inte helt nöjd.

 

Jag var tvungen att städa mig själv lite först också. Så jag tog en låååång varm dusch. Tvättade håret med kallschampoo och gjorde hårinpackning. Och nu sitter jag här med ansiktsmask i en fin städad lägenhet med doftljus tända. Och helt plötsligt känns allt bara såå bra. Känner mig inte alls ensam och ångrar inte för en sekund att jag valde att vara ensam (på flera olika sätt). För jag trivs så bra såhär och jag är inte rädd att umgås med mig själv längre!

 

Du sitter säkert och skrattar och suckar och tycker att jag är en sån där ny äcklgt positiv blondinbella. Ja, om du inte har varit med om den här förvandlingen själv vill säga. För om man är på botten och har jobbat sig till toppen, då vet man vad jag pratar om. Och det är ingenting jag tänker skämmas för!

 

Och när jag ändå pratar om det så vill jag bara säga till er alla att ni anar inte hur glad jag blir varje gång ni säger att jag förändrats. Det är såå roligt att ni också märker det. För OJ vad det känns för mig :D Ni anar inte vad lätt livet kan kännas nu för tiden. Men samtidigt är jag så himla glad på något sätt att jag inte alltid mått såhär bra. För om jag gjort de tror jag inte att jag uppskattat det lika mycket. Och nu vet jag ju även hur jag ska hantera jobbiga situationer. För sånna kommer det komma fler, hela tiden. Man blir aldrig klar. Men det kanske är det som är det härliga. Jag gillar att utvecklas och att hela tiden hitta nya sidor hos mig själv som jag faktiskt gillar.

 

För sen ettan på gymnasiet har jag gjort en sjujävlarns resa ska du veta. Och det jag ångrar är att jag sårat folk genom min utveckling. Men jag önskar ändå inte att ha den ogjord. För jag hade aldrig varit där jag är idag om jag inte gjort den här resan. Jag vill så gärna tro att de personer jag sårat inte heller ångrar att jag gjort det utan att de också kan se det som en del av deras resa och utveckling och att de kan vara stolta över att det tagit dom till där dom är idag. Allt går väl liksom runt, gör det inte?

 

 

 

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows 
If I fail, if I succeed 
At least I live as I believe 
No matter what they take from me 
They can't take away my dignity 
Because the greatest love of all 
Is happening to me 
I found the greatest love of all 
Inside of me 
The greatest love of all 
Is easy to achieve 
Learning to love yourself 
It is the greatest love of all

 

 

Så att jag aldrig någonsin ska glömma vad min resa har lärt mig har jag tatuerat mig. Be Your Beautiful Self Forever

 

 

/Js


Kommentarer
Postat av: Pappa

Du e bäst bara så du vet !!!!

2010-01-24 @ 22:36:13
Postat av: Virre

You go girl! Men nästa gång du är ensam och faktiskt INTE vill vara det, slå en signal så traskar jag över :P

2010-01-26 @ 20:40:56
URL: http://viktormalmstedt.se
Postat av: Storasyster

Jag önskar att jag ibland var lika modig som du!!!!!

2010-01-26 @ 21:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0