Dyngkåt och hur helig som helst

Mia Skäringers enmansshow Dyngkåt och hur helig som helst, var heeelt fantastikst. Längesen jag skrattade så mycket men grät även så mycket att de saltvattnet rann på halsen. haha! Helt underbar! Kände mig verkligen yngst. Medelåldern var väl sisådär 40. Och majoriteten var medelålders kvinnor.


Mia berättar på ett humoristiskt sätt om sin egentligen fruktansvärt tragiska uppväxt. Man skrattar ju så man går av åt men linjen mellan gapskratt och gråt är hårfin hela tiden. För mig brast det totalt när jag kunde känna igen mig för mycket i hennes tragedi. Och ibland sitter jag och får dåligt samvete över att jag skrattar. Men Mia använder ju humorn för att ta sig igenom sin historia så det är väl lite av meningen att man ska skratta.


Helt heeelt fantastisk var den iaf. Verkligen ett måste att se!! Även för alla män :P


Nu sitter jag henna hos Fanny i Djurås och måste lämna över datorn för ett seminarium. Under tiden ska jag ta med mig kameran på en promenad till älvmötet. MYS! Det är såå vackert här! :)



/Js




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0