Definition - Stark

När man är hemma och är sjuk i en vecka och en promenad ner till Coop Nära är nog med ansträngning för en hel dag är det bra att det finns bloggar :) Igår klickade jag runt på tusen olika bloggar och fastnade i Marias Cancerblogg-träsk. Mycket intressant och självklart satt jag och bölade framför skärmen.

 

Hittade den här texten som jag gillade jättemycket. Jag har många gånger funderat på vad det innebär att vara stark. Och den här texten förklarde det så himla bra och enkelt utan massa lullull.

 

”…Att vara stark är

att se livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
slå sig hårt
och alltid komma igen

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa
för att nå dit…”



Kommer tyvärr inte ihåg vad bloggen hette, var inne på så många olika, men hon visste tydligen inte heller vad den kom från. "Okänd författare" kallade hon det.




Imorgon är jag frisk, jag bara vet det! Idag är den första feberfriadagen (tror jag), locket för örat är kvar och huvet känns fortfarande tungt (även om det har gått ner några kilo) men imorgon SKA jag bara gå till jobbet. Det bara är så!




/Js

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0