Jul = ångest ?!

Dag 2 i bygget gick bättre.. Natten var jobbig och ensam så förmiddagen blev lite lidande. Men Maj kom verkligen och räddade min eftermiddag. Vi var ett grymt team och lyckades styra upp tjejavdelningen strålande. :)

 

Nog om jobbet nu, har ett privatliv också.. ;P

 

Tänkte prata lite om julen.. Bara ordet ger mig en ångestkänsla. Julen betyder olika och olika mycket för alla människor. Och jag vet inte riktigt vad den betyder för mig.. jag tror att jag försöker intala mig själv om att jag inte bryr mig så mycket om julen längre och att det mest är "tjafs". Men om jag känner efter och är riktigt ärlig så betyder den jättemycket och jag tycker det är supermysigt och viktigt att samla sina nära och kära, äta viss mat och ha den där traditionella julaftonen med Kalle Anka och hela köret.

 

Att den ger mig ångest tror jag beror på att jag aldrig vet hur, vart och med vilka jag ska fira den. Jag har haft skiljda föräldrar sen jag var 5år så jag antar att jag inte riktigt kommer ihåg hur man firar jul med hela familjen. Men jag vet hur det känns att varje jul sakna sin andra del av familjen... Och nu när man har blivit äldre känns det som att jag... äcsh jag vet inte. Men jag tror att jag bara försöker se till det praktiska.. jobbet! Bara för att jag tror att jag ska slippa ångesten då på något sätt, att det blir bäst så.

 

Men nu ska jag försöka bestäma i tid hur jag verkligen vill fira jul och försöka tänka på mig själv. Inte det allra lättaste alla gånger. Men jag ska verkligen göra mitt bästa för att jag ska kunna sudda ut att "jul" förknippas med "ångest". :)

 

 

 

/Js


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0