Valet 2010, vad hände?

Grät mig till söms inatt och är fortfarande ledsen men det har övergått mer till ilska!! Kanske var jag för naiv för att tro att svenska folket sett att det inte funkat i 4år. Att allt folk bara bryr sig om är pengar och sig sälva.. men ack så fel man kan ha! Det jag tycker är mest tragiskt är att jag inte hört en enda blåröstande person sagt något bra om alliansen mer än "jag får ju mer pengar i plånboken". Jaha och då ska det räcka då eller??!! Vad hände med skolpolitiken, sjukvården, ja hela jävla välfärden!

 

Jag vill inte leva i ett samhälle som bygger på ordspråket "starkast vinner" NEJ starkast kan inte bara gå hem och götta sig i en seger, starkast hjälper de som är svaga!! SJÄLVKLART ska man tjäna pengar av att jobba!! Men hur man man kalla det att man tjänar mer pengar och blir rik när någon i ens närhet lider av att DU göttar dig i din vinst??!! Hur kan någon se det som rikedom?!! uppenbarligen de flesta av sveriges befolkning...

 

Jag har enda sen vi sjöng "Alla lika mycket värda" med  Gunnel Rylander (min lågstadielärare) och Margit Rapp när jag var 7år trott på att alla har samma värde. Men igår fick jag svart på vitt att de flesta av er inte håller med.. (då varken alliansen eller SD står för detta) Jag blir arg på mig själv för det känns som att jag misslyckats på något sätt. Borde jag delat med mig av mina tankar och åsikter till fler, fått fler att tro på samma sak som jag?! Men jag trodde verkligen inte att man behövde kämpa för allas lika värde. Jag tar det liksom förgivet!

 

Tragiskt är vad det är och jag finner inte så många fler ord just nu trots att jag kokar inombords!

 

Låt kampen börja......

/Js


Kommentarer
Postat av: roomie

låt oss ta en stund o vara arga tillsammans.. ja orkar inte me idioter alltså.. faan! miss you roomie puss

2010-09-20 @ 20:05:57
URL: http://missingthedj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0