Vill du hjälpa och få världens upplevelse på köpet?

Det är många som mailar mig och frågar om hur jag gick tillväga när jag arbetade som volontär i Tanzania. Jag tänkte att jag nångång skulle sätta mig ner och skriva ihop lite info som är bra att veta innan, tips och lite annat som är bra att veta inför en sån typ av resa.

 

Blev påminnd om det här då jag fick ett mail från organisationen jag åkte med att de har informationsmöte den 21sept. Jag gick på ett sånt möte innan och tyckte det var jättebra så man kan få möta andra volontärer och prata lite med dom som har organisationen så man väljer ett resemål som passar just dig. Alla är välkomna att gå på informationsmötet!! (Tror att Linnea som gästar har varit på samma ställe som jag!)

 

 

 

Välkommen till Volontärresors informationsmöte, tisdagen den 21 septber!

Informationsmötet riktar sig till dig som ska iväg, vill åka eller bara vill veta mer om hur det är att åka som volontär. 


Linnea Öhman åkte till Tanzania och jobbade med barn. Hon berättar om sin fantastiska tid i ett av afrikas härligaste länder.


Eva Kaijser från Volontärresor, berätta om våra olika projekt och hur det är att jobba som volontär. Han kommer att prata om vad ett kulturutbyte egentligen betyder och går ut på.



Vi pratar ocklså om praktiska saker. Vi går igenom vad det innebär att vara volontär, hur du beter dig i familjen, och annat matnyttigt som kan vara bra att diskutera igenom innan du ger dig iväg på din volontärresa!



Informationsmötet är gratis och vi bjuder på frukt.



Tid och plats: Kl 17.30 - ca 19.30 Folkungagatan 122, 4vån. T-bana Medborgarplatsen.  
Meddela oss om du vill komma, telefon 08 - 23 93 00 eller [email protected]



Välkommen!

 

 

/Js


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0