Eva Rusz på besök

Jag var på en intim "föreläsning" om självkänsla idag (aka forum). Det var Eva Rusz som var på besök :) Jag trodde att jag hade koll på de här med självkänsla men likförbannat satt man där och böla. Skönt på ett sätt faktiskt. Pratade med henne efteråt fick hennes bok och en signering i. Jag vill också stärka människor på samma sätt som hon stärkte mig idag.

 

Eva Rusz frågade oss idag: "När säger ni: Typiskt mig!?"

Vi tänkte efter och alla höll med om att de var när man spillt något, ramlat eller på något sätt misslyckats med något.

Då frågade hon varför vi aldrig sa det med en gladare ton och när vi gjort något som är bra. Som t ex. "Typiskt mig att laga så god mat", eller "typiskt mig att alltid klara av mina mål" eller vad som helst som kan ha varit bra?

 

Det gav mig en liten tankeställare och det är en sån enkel grej att göra. Man behöver ju inte skrika det högt varje gång man gjort något bra, man kan ju bara tänka det. På så sätt boostar man ju också sig själv varje gång man gör något bra, det skadar ju aldrig.

 

"Ta makten över ditt eget liv och bli en vinnare"

 

Kom ihåg att DU väljer hur du vill må varje dag! Imorgon kommer jag ha en toppendag med ännu ett intressant forum :)

 

/Js

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0