"There will be anger"

Tusen miljarder tankar till Norge! <3


There will be anger

There will be hate

But most of all, hopefully

There will be FAITH


When spirits have been broken

humbleness is hard to find

But most of all, hopefully

We will have FAITH

Anna Ihlis - Where will be anger

 

 

Jag kan verkligen inte undgå att skriva om Norge.. Alla vet vad som har hänt så jag behöver nog inte gå in på detaljer. Måste nog bara skriva av mig lite...

 

Det är så fruktansvärt, jag blir så otroligt arg, rädd, förtvivlad, förvvirrad och ledsen, vart är den här världen påväg?! Det är ett politiskt massmord av en högerextremistisk norsk man. Det tyder också på att de kan hända precis var som helst! Det är inte bara Al-Quaida som kan skapa terrorliknande dåd.

 

Jag känner med norska SSU. Att förlora så många engagerade personer som brinner för sina åsikter är extremt tungt, orättvist och oförståligt. Jag hoppas att det får andra att engagera sig istället för att föra världen i rätt riktning. Jag tänker på min syster.. ska man behöva vara orolig för att tycka något nu? Tänk om hon varit på ön igår....

 

Självklart känner jag otroligt mycket med alla de tusentals anhöriga till alla drabbade både döda och överlevande. De lär bli ett tungt år för många.. Alla måste såklart få tid att sörja men jag hoppas att de kommer på benen igen och känner ännu mer glöd i sina åsikter och att de är otroligt viktiga. Hopefully, there will be faith!

 

Så kan jag inte låta bli att tänka på Andreas Behring Breivik, Norges mest hatade man just nu. Det är invation av hatbrev och inlägg på facebook. "död åt satan" Känns så ovanligt och konstigt att han lever, att han klarar av att göra det efter att ha gjort något sånt här. Men på ett sätt tycker jag det är bra, jag vill jävligt gärna ha en förbannat bra anledning till detta!!! Och vad ska man tycka är ett rimligt straff för ett sånt här monster?! Som vanligt tycker ju jag att dödsstraff inte ens är och tala om, tur att de inte har de i Norge. Så de blir väl ett fängelsestraff.... men är inte ett fängelsestraff helt onödigt om man får livstid? Är inte det samma sak som att dömma dödsstraff? Grabben är 32år, med mycket hjälp (för ingen människa som gör något sånt här kan vara frisk) så kan han komma ut och leva nåt form av liv igen. Det tycker jag är fängelsestraff, han ska med hjälp av det kunna slussas ut till samhället igen. Annars är det staten som har misslyckats, inte den dömde. When spirits have been broken, humbleness is hard to find..

 

ÅÅÅÅÅÅ!! De är fan helt oskyldiga ungdomar(!!!) som är på läger som blir helt okänsligt avrättade!!! Vem gör något sånt???!!! There will be anger, there will be hate...

 

Ska försöka stänga av tvn ett tag nu och börja den här dagen, känner avsmak och inte direkt sugen på något. Måste nog ringa Fanny och prata ut om de här...

 

 

I VOTE FOR FAITH !

 

 

/Js

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0