Rutiner & Planering = Harmoni

Rutiner, något jag lärt mig att älska och har nu svårt att vara utan. Ja, jag är ett planeringsfreak, men jag har lärt mig att även se det som något positivt som får mig att må bra och bli sjukt effektiv. För det behöver inte betyda att jag aldrig kan vara spontan eller ha kul för det, planering och rutin kan lätt låta tråkigt. Men spontanitet och nöjen går ju att planera in det också ;P

 

MEN! När dessa rutiner rubbas för mycket blir det risk för kaos. Därför hatar jag dessa inlärda rutiner ibland och att de är så svåra att rubba utan att de blir kaos när man så gärna, såå gärna vill, vill, vill!!! Måste suuuperplanera så jag kan hitta ett sätt att planera in en rubbning i rutinerna så jag lurar mig själv att allt är som det ska... borde väl funka?!

 

 

/Js


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0