Peace, Love & DENIM

Har haft en såå skön död söndag. Är så härligt att vakna upp med en kompis bredvid sig efter en utekväll, så man snabbt kan gå igenom den (in i den minsta detalj). När genomgången var klar (några timmar senare) åkte vi in till stan och mötte upp Martina och Viktor som satt och brunchadeNKs Espresso House. Där gick lördagsnatten igenom igen, haha! Älskar att gossa ner sig deras soffor, precis vad som behövs ibland.

 

När det var dags att gå var de också dags för Malin att ta tåget hem till Uppsala. De andra följde med mig hem för att dega i min säng några timmar. Martina somnade, Viktor är fast i Wordfued och jag fick värsta rycket och drog fram hela min packe av JEANS! Och helvette vad jeans man har (kanske inte om man jämför med er som fortfarande är jeansnördar).... gammal yrkesskada.. :P

 

Provade igenom endel och hittade några guldkorn men skrattade åt ännu fler, haha!

 

Några favoriter som plockas fram igen är:

Lee, Louis Zip, Anniversary tvätten, nypremiär på Jcs event på tisdag kanske?

Nudie, Tight Long John, den vanliga otvättade som nu har en grym slitning från jag använde dessa varje dag i Afrika.

Och kanske att Nudie, High Kai, black black och den gråa kommer åka fram nångång igen...

 

Några vi skrattade gott åt var:

Typ alla mina baggyjeans som jag hade under en period

Lee, Ripley i aaaaasstor storlek och 34längd

Pepe, kommer ni ihåg dom med stora bakfickor där ena hade röd söm?? haha! Jag älskade dom!

Lee, Lynn Narrow, som är omänskligt låga

 

 

Det är så roligt med jeans, kan sakna jeansnörderiet ibland.. för det sitter ofta så himla mycket historia i ett par jeans, riktiga jeans alltså. Speciellt de man hade i början då man inte hade så många. När man kanske bara hade 2-3par som man hade hela tiden. Sitter de inte mycket minnen i det tyget? Jag får fortfarande för mig att mina otvättade Long John luktar Tanzania... haha!

 

Nej, kankse får skärpa mig. In med lite mer genuina jeans och ut (eller mindre av) Dr Denims såkallade jeans.

 

/Js


Kommentarer
Postat av: roomie

hahahahaha, ja äälskar o nörda igenom såna där högar! men absolut några guldkorn =) va kul att du ska mingla imorrn, då ses vi för ja jobbar wiiieeee puss

2011-09-19 @ 18:49:12
Postat av: Issi

Bara dr denims!!

2011-09-22 @ 15:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0