Gertrude Stein Gertrude Stein Gertrude Stein

Yepp, tog mig i kragen, bestämde mig för att inte vara sjuk mer och tog mig till Stadsteatern för att se Gertrude Stein Gertrude Stein Gertrude Stein tillsammans med mamma. Och OJ vad glad jag är att jag gjorde det. Riktigt bra monolog-pjäs.
.
Med en mycket enkel scenografi och endast Gunilla Röör på scen lyckades hon med hjälp av ett speciellt och fantastiskt sätt att "sjunga" när hon pratade berätta Gertrude Steins liv med konsten i Paris. Språket var så imponerande! Men kunde inte låta bli att fundera på hur många gånger de fått lacka de där golvet och väggarna och vad de använt för färg för att få det att nästan likna en gammal jympasal... fast fräsch.. ;P
.
.
Gunilla Röör
.
Den riktiga Gertrude Stein framför Picassos porträtt av henne.
.
Imorgon är det jag som släpar mig till jobbet och alldeles frisk inför kvällens konsert, !
.
/Js

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0