Klämmig ledare på friskis

Yes, tränat, svettats, orkat, check.. nej CHECK verkligen!!

 

Gick på ett pass med en sån där (ursäkta nu kommer jag måla upp en egen bild, bara för att ni ska förstå vilken typ av tjej jag är ute efter) tjejledare. Ni vet, 25-30år, smilegropar så man undrar om de inte är piercings. Hon ler och är sådär äckligt entusiastisk (älskar entusiastiska människor, men det finns olika...) genom hela passet (även styrkan och syretoppen). Hon sjunger med i alla låtar och ARTIKULERAR mycket tydligt ut de obegripliga orden. De flesta låtar är nämligen sådär mysigt internationella (alla ska ju få känna sig välkomna) som man kan kalla de. Med mycket höfter och så, gärna rörelser som liksom passar till texten, hon pekar ofta och nickar ännu mer leende mot folk i publiken, så att alla liksom får känna sig lite speciella.


Publiken till denna show (läs: motionärerna) verkar vara stammisar, vid flera tillfällen hör man någon utbrista ett "wööööw", gärna under den biten där de sjunger "my body is on fire" och publiken blir ombedd att göra liksom som eld runt höfterna och upp över huvudet. Eller då det är en mer indianinspirerad låt, då vi blir ombedda att hoppa runt i cirklar och "kasta lasso" över huvudet (Ja, det är heelt sant). Jag har heller aldrig sett så många män på ett jympapass förr, undrar varför... Under stretchen säger motionärerna inför alla "BRA jobbat idag" till ledaren och en man med illrött ansikte säger högt "Bästa passet i år, alla kategorier" Jadu, publiken uppskattade verkligen denna show, tror inte jag köper biljetter en gång till...

 

 

Passet gjorde mig hursom helt slut. Viktor kom hit och piggade upp mig med middag från Ho's, Hitch, Mission Impossible och massa prat. Supermys :)

 

Nu ska jag sova så jag orkar med jobb imorgon. Julskyltningen ska ner, efter stängning, vilket för oss betyder nattjobb.

 

Nighti

/Js


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0