1 års kamp

Den här veckan har haft varit speciella dagar som fått mig att bli rörd flera gånger om. Kanske inte för vad som hänt just nu, utan för det som hände för precis ett år sedan och vad som har hänt sen dess.
.
I onsdags var det nämligen precis 1 år sedan min livs största resa började på riktigt. Det går inte att beskriva de känslor jag kände då, tror inte ens att jag vill försöka förklara det här heller. Det tog mig många månader innan jag förstod hur jag skulle förklara de själv. Tänk dig då vad svårt det var att förklara för alla andra, de som bryr sig och vill veta. Jag gjorde så gott jag kunde och har fått ett helt fantastiskt stöd av de allra flesta i min omgivning. Jag har med det här också lärt mig vilka jag vill ha i min omgivning. Jag hade nog aldrig kommit såhär långt på ett år om det inte vore för alla de som stöttat mig. Låter sådär äckligt klyschigt men det är sant. Jag smider planer i mitt huvud men vet inte hur jag ska kunna visa min tacksamhet nog när det här är över. Ja, nu kan jag faktiskt säga "när" inte "om". För nu vet jag att jag klarar det och jag är inte långt borta.
.
Det är komiskt att det är en sån fruktansvärd hård kamp som tog mig flera år för att komma IN i det här. Sen tar det nästan lika mycket om inte mer kraft att ta sig UR skiten också. Men jag ångrar ingen av resorna, det här har gjort mig så mycket klokare och framförallt till den person jag är idag.
.
För precis ett år sedan tog jag det stora klivet in, om två veckor tar jag det första stora klivet UT. Jag har aldrig känt mig såhär närvarande i mitt eget liv förut.
.
.
Det är synd att man inte kan ta några före- och efterbilder på hur man ser ut på insidan, ni hade aldrig kännt igen mig :)
.
image description
Progress always involves risks, you can't steal second base and keep your foot on first base.
.
/Js

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grym du är Jossan!! kram

2012-03-31 @ 15:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0